30 Temmuz 2010 Cuma

Kadife Leziz Kek










Bugün de hamurlu paylaşımlarıma başlıyorum. Kek yaptım! Hem de leziz bir kek!
Kadife gibi...
Ben hiç bir tarife bağlı kalmadan aklımdaki uygun kıvama gelene dek hazırlıyorum kekleri. Bu da bir şaheser olsa gerek.


*185-90 dereceye fırın ayarlanır.

Malzemeler :

1) 2 yumurta
2) 1 Paket kabartma tozu ve Vanilya özütü
3) 1.5 bardak elenmiş un varsa yarımı kestane veya karabuğday unu
4) 1 bardak toz şeker

5) Yarım su bardağı günebakan yağı
6) 3 yemek kaşığı yoğurt
7) 1 tatlı kaşığı toz hindistan cevizi veya portakal kabuğu rendesi
8) 1 tatlı kaşığı tarçın
9) Yarım çay bardağı kakao
10) 1 çay kaşığı limon suyu
11) 1tatlı kaşığı zerdeçal veya zencefil
12) Bir kaç tane jabotacaba* meyvesi ekleyebilirsiniz.
13) İsteğe göre franquette* türünden ceviz koyabilirsiniz.

Hazırlanışı:

1) Yumurtalar ve şeker beyazlaşıncaya kadar çırpılır,
2) Elenmiş Un katılır ve karıştırılır
3) kakao, kabartma tozuyla vanilin katılır, çırpılır
4) Ardından öbür malzemeler yavaş yavaş katılır en sonunda hepsi 3 dakika mikserle çırpılır.
5) Tart kalıbında pişirilir.

* Süsleme olarak hindistan cevizi veya portakal kabuğu rendesi serpilir.
Afiyet olsun!


* Franquette Cevizi: Bir fransız cevizidir. Çok seyrek yetişir, ağacının üst bölgelerinde sıklaşır. Yağmurlu iklimlerde görülür.


* Jabotacaba meyvesi : Kiraz şeklindedir.Ağacı çok uzun ömürlüdür.

2 yorum:

  1. nefis görünüyor! ah bir de tadabilseydim.

    YanıtlaSil
  2. Sana kalmıştı ama yememiştin :D Çeyreği kalmıştı :D

    YanıtlaSil